Thursday, 2 May 2013

PRU-13

Assalamualaikum, saudara saudari, para blogger yang disayangi semua... hikhikhik....
mesti tertnya2 kemana menghilangnya farrah yang dulu..hahahaha...
mungkin terlalu lamaaaa sangat aku meninggalkan dunia blogger nie.... smpai terasaaaa otak dan jari jemari ku ini...susaaa betoiii mahu wat entry kali nie.. hahahha... almaklum selama setahun tak update.... mesti rasaaa janggal & idea pn kurang... so, sebagai pembuka entry kali nie...terima lah  crita dari ku.....ehehehehe... :) (nyayokkkk sgt) ahhahaha..

tarikh hari nie, 2/5/2013 (khamis)
uhm..... macam tak percayaaa jerrr...cpt sangat masa berlalu, Alhamdullilah... aku masih bernafas sehingga hari ini...
utk entry kali nie, aku nak kongsi sikit pls PRU-13 nie, hehehe... mesti ada yg binggung kok tambah BENGGANG.... apaaa hal PRU-13 nie kn..hahahha... apaaaa yg BEST sgt kn...ok..ok...ok PRU-13 nie mewakili PILIHAN RAYA ke 13,/2013..hehehe...
so, napa aku beriaya2 sangat mahu berkongsi critaaa psl PRU-13 kn..."mcm lha tak ada benda lain nak di sturi2 kn..."kekekkee..

actually, PRU-13 nie menjadikan sangat spesel bagi aku... sbb, ini merupakan kali pertama buat aku untuk memberikan undi kepada parti yang aku rasa LAYAK untuk memimpin kerajaan kita! yeah...heheheheh
wlupn, sebenarnya... aku blurrr jg mcmna mahu menggundi nie..hahahaha...
kadang terfikir juga... mcamana lah perasaan nanti tue...hehehehe..
dulu balik2 dengar mak bapak duk excited crtaaa psl PRU nie..hahahha... skg dah besar panjang macamnie... baru lah aku mengerti... kesusahan dan kepayahan dan pengorbanan para calon2 kita... uhm.... semua nie... bukan semata2 untuk memberi undi... ttpi. kita sebagai RAKYAT perlu BIJAK untuk memilih pemimpin kita utk 5 tahun akan datang nie.... uhmmmm.....patut lha... asal PRU... mesti mak aku duk depan TV dengan pen & suratkhbr dkt tangan..hehehhee..rupa2nya... duk catit psl UNDI nie..hehehehe... "mengalahkan mcm SPR lha pulaaa mak aku waktu tue..hahahahha "
so, kepada adik2 diluar sana...bila dah umur capai 21 tahun, cepat2 lah..daftar ahli tuk mengundi ya...
disebabkan kerajaan kita merupakan "KERAJAAN DEMOKRASI" so, kita sebagai rakyat harus jalankan tanggungjwb kita sebagai pengundi.... "ok, adik2 sayang?" hehehehe...

so, kepada mereka2 terutama yang datang untuk menggundi... sebelum pergi mengundi tue jgn lupa brekfasss ye... supaya nanti tak lah lapar kan.... pastue, jangan lupaaa bawa IC yeee..
dan berpakaian lah kemasss & selesa...
walaupun, keadaan nanti pasti sesak.... harap kita besabar dan menunggu barisan utk memberikan undi...

so, akhir sekali....
SELAMAT MENGUNDI,
SELAMAT MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB, DAN SALAM 1 MALAYSIA..
peacey :)






Sharing is caring ^_^